נתניהו מציג: כך הוקמה טייסת הכיבוי בניגוד לדו"ח מבקר המדינה

    ביום רביעי בחדר הפיקוד בזכרון יעקב הנחיתי לתגבר את הסיוע מחו"ל במטוסים נוספים. פניתי למנהיגים כמו נשיאי רוסיה ואוקראינה וראש-ממשלת יוון, וההיענות הייתה מיידית ומרשימה. אנחנו עוזרים למדינות אחרות, והן עוזרות לנו
    שלמה בן יוסף 2 Comment on נתניהו מציג: כך הוקמה טייסת הכיבוי בניגוד לדו"ח מבקר המדינה

    "מיד לאחר השריפה בכרמל, בדצמבר 2010, פרסם משרד מבקר המדינה דו"ח על מערך הכיבוי בישראל. באופן מדהים לא כלל דו"ח מקצועי-כביכול זה שום המלצה להקים טייסת כיבוי, המרכיב החשוב ביותר בכיבוי שריפות יער"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר ביישוב בית מאיר סמוך לירושלים בעקבות השריפה שהתחוללה במקום רא"המ נתניהו קיבל סקירות במקום ונפגש עם לוחמי אש Photo by Kobi Gideon / GPO
    ביום רביעי בחדר הפיקוד בזכרון יעקב הנחיתי לתגבר את הסיוע מחו"ל במטוסים נוספים. פניתי למנהיגים כמו נשיאי רוסיה ואוקראינה וראש-ממשלת יוון, וההיענות הייתה מיידית ומרשימה. אנחנו עוזרים למדינות אחרות, והן עוזרות לנו
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך ביקור ביוון באוגוסט 2010 ראיתי כיצד מטוסי כיבוי יוונים מכבים שריפת יער. מיד עם שובי ארצה הוריתי למזכיר הצבאי שלי לבחון רכישת מטוסי כיבוי עבור מדינת ישראל.

    כמה חודשים לאחר מכן פרצה שריפת הכרמל. בזוכרי את מה שראיתי ביוון, ביקשתי מיד ממדינות העולם לשלוח לנו מטוסי כיבוי. סיוע זה, יחד עם מטוס הסופר-טאנקר שהבאנו מארה"ב, תרם תרומה מכרעת לכיבוי השריפה הגדולה בכרמל.

    מיד לאחר השריפה בכרמל, בדצמבר 2010, פרסם משרד מבקר המדינה דו"ח על מערך הכיבוי בישראל. באופן מדהים לא כלל דו"ח מקצועי-כביכול זה שום המלצה להקים טייסת כיבוי, המרכיב החשוב ביותר בכיבוי שריפות יער.

    אף על פי כן החלטתי להקים טייסת כיבוי בישראל, והיא אכן הוקמה חודשים ספורים לאחר השריפה. קראנו לטייסת על שם אלעד ריבן ז"ל, לוחם אש גיבור בן 16 שנספה בשריפת הכרמל.

    מנהיגות היא עניין של קבלת החלטות – לא של כתיבת דו"חות.

    מאז ועד היום כיבתה טייסת הכיבוי – יחד עם לוחמי ולוחמות האש האמיצים על הקרקע – מאות שריפות שטח, לרבות זו שאיימה לשרוף את מוזיאון "יד ושם" בירושלים. ההחלטה להקים את טייסת הכיבוי הישראלית הצילה חיים ומנעה שריפות שטח בקנה-מידה עצום, כולל בגל השריפות הנוכחי.

    ביום רביעי בחדר הפיקוד בזכרון יעקב הנחיתי לתגבר את הסיוע מחו"ל במטוסים נוספים. פניתי למנהיגים כמו נשיאי רוסיה ואוקראינה וראש-ממשלת יוון, וההיענות הייתה מיידית ומרשימה. אנחנו עוזרים למדינות אחרות, והן עוזרות לנו.

    החלטתי גם הפעם להביא לארץ את מטוס הסופר-טאנקר. במקרי קיצון, עדיף שתהיה יכולת-יתר מאשר יכולת-חסר.

    אני מצדיע ללוחמי ולוחמות האש ולטייסים מהארץ ומחו"ל. אני מודה גם לכל כוחות הביטחון וההצלה ולאזרחי ישראל הרבים שמסייעים בהתנדבות למלאכת הכיבוי והשיקום. אתם פניה היפות והאמיתיות של מדינת ישראל.

    מתוך דף הרשת החברתית של בנימין נתניהו



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביבי עושה(פוליטקה) על האש
      זה לא הזמן להתייהר ולומר אני ואני (הראשון שזיהה…)
      בעוד אלפי אנשים נשים וטף נותרו חסרי בית
      לא היה מזיק לאיש היהיר הזה לומר ברוך השם, בעזרת השם

      ובכלל, מה הטפיחה עצמית על השכם, מדוע ישראל פיגרה בהקמת טייסות כיבוי האש
      בכמה עשורים אחרי מדינות אחרות מהאיזור, וביניהם מדינות די נחשלות (כמו יוון ואוקראינה למשל)
      נתניהו כיהן כראש ממשלה בעבר מ-18 ביוני 1996 עד ל-6 ביולי 1999,כהונה זו הייתה 7 שנים אחרי השריפה ביערות הכרמל שהשתוללה בין ה-19 בספטמבר ל-22 בספטמבר 1989, והרבה לפני אסון הכרמל של 2010, במהלך בתקופה זו מערך הכיבוי לא תוגבר בטייסות למרות שכיהן בזמן זה ראש הממשלה שהוא (לדבריו) הכי חכם בעולם